I nødsituasjoner teller hvert sekund. Faktisk kan forskjellen mellom liv og død i noen tilfeller være et spørsmål om minutter. Derfor er det så viktig for førstehjelpspersonell og medisinsk fagpersonell å ha tilgang til den nyeste informasjonen så raskt som mulig. Og det er her Varsling24 kommer inn. I denne lange artikkelen vil vi dekke alt du trenger å vite om vår Alert 24-løsning.
Innholdsfortegnelse
- Hvordan virker det
- Om oss
- Løsninger
- Vår rekkevidde
- Bruksområde
- Hvorfor det er så viktig
- Konkurransefortrinn
- Personvern og informasjonssikkerhet
- Komme i gang innen 2 timer
- Vår ombordstigningsprosess (trinn for trinn)
Hvordan virker det?
I dagens verden er det viktigere enn noen gang å kunne raskt og effektivt varsle store grupper av mennesker. Enten det er en naturkatastrofe, en evakueringsordre eller bare en endring i vei arbeidsplaner, er det viktig å ha en pålitelig måte å nå alle som trenger å bli varslet på. Det er her Varsling 24 kommer inn. Våre markedsledende varslingsløsninger er spesielt utviklet for norsk merket og har dokumentert erfaring med å være både effektive og enkle å bruke.
Noen eksempler på varslingsmeldinger:
- «Dette er en melding fra Bergen Kommune. Pga akutt arbeid på hovedvannledningen vil vannet til deres eiendom bli borte fra klokken 15.00 og utover ettermiddagen, i dag den 04.03. Tapp opp godt med vann så dere klarer dere i perioden, og skal ut med kaldt vann når vannet er tilbake.»
- «Melding fra Brønnøy kommune. I forbindelse med redusert fremkommelighet/stengte veger vil Brønnøy kommune organisere båt til Tosbotn i løpet av ettermiddag/kveld. Dersom de har behov for noen forsyninger (mat/medisin) vennligst ta kontakt på tlf 75012018 innen kl. 16:00.»
- «Dette er en melding fra Askøy Brann og Redning. Vi skal foreta tilsyn på deres fyringsanlegg, slokkeutstyr, røykvarslere og rømningsveier fredag 01.03 mellom kl. 09:00 og 13:00. Dersom tidspunkt for tilsyn ikke passerer, ta kontakt på telefon 93 01 31 01 for ny avtale.»
Med Varsling 24 kan du raskt varsle alle personer og bedrifter innenfor et område, basert på en adresseliste eller alle innenfor en kommune. Vi tilbyr en rekke varslingsmetoder, inkludert SMS, talemelding og e-post, slik at du kan være sikker på at meldingen din kommer frem selv om strømmen er ute eller mobiltelefontjenesten er ustabil. Og vårt brukervennlige grensesnitt gjør det enkelt å komme i gang, selv om du aldri har brukt systemet vårt før.
- «Dette er en melding fra Bergen Kommune. Pga akutt arbeid på hovedvannledningen vil vannet til deres eiendom bli borte fra klokken 15.00 og utover ettermiddagen, i dag den 04.03. Tapp opp godt med vann så dere klarer dere i perioden, og skal ut med kaldt vann når vannet er tilbake.»
- «Melding fra Brønnøy kommune. I forbindelse med redusert fremkommelighet/stengte veger vil Brønnøy kommune organisere båt til Tosbotn i løpet av ettermiddag/kveld. Dersom de har behov for noen forsyninger (mat/medisin) vennligst ta kontakt på tlf 75012018 innen kl. 16:00.»
- «Dette er en melding fra Askøy Brann og Redning. Vi skal foreta tilsyn på deres fyringsanlegg, slokkeutstyr, røykvarslere og rømningsveier fredag 01.03 mellom kl. 09:00 og 13:00. Dersom tidspunkt for tilsyn ikke passerer, ta kontakt på telefon 93 01 31 01 for ny avtale.»
- Hvem er vi?
Fram Web er et norsk programvareselskap som utvikler, drifter og vedlikeholder varslingsløsninger. Fram Webs visjon er å sikre verdier og gi trygghet for sine 500 kunder. Fram Web leverer robuste og intuitive tjenester for befolkningsvarsling til store samfunnsaktører.
Fram Web har et team av advokater som jobber med GDPR for å sikre at produktene alltid tilfredsstiller de nyeste personvern forskriftene og gjeldende regelverk. Fram Webs varslingssystemer, som GroupAlert, Varsling 24 og Team Alert, utvikles og forbedres kontinuerlig. Fram Web er dedikert til å gi sine kunder et best mulig produkt slik at de kan være trygge på at varslingssystemet vil fungere når det betyr mest.
Varsling 24 sine løsninger
Kommunevarsling
er den perfekte måten å holde kommunen informert og tilkoblet. Med muligheten til å sende en melding til alle innbyggere, bedrifter eller registrerte eiere på bare 15 minutter, er Kommune Varsling den mest effektive måten å kommunisere med samfunnet på. Og med alders filterfunksjonen kan du skreddersy meldingene dine til spesifikke grupper, for eksempel førstegangsvelgere i et valgår. Så enten du trenger å annonsere et møte, dele viktig informasjon eller bare holde kontakten, er Kommunevarsling den beste måten å gjøre det på.
Lokasjonsvarsling
Få trygghet ved å vite at dine kjære alltid er trygge med Fram Webs lokasjonsvarsling. Motta varsler hver gang din familie eller venner går inn i eller forlater et bestemt område, slik at du alltid kan holde kontakten og vite hvor de befinner seg. Enten du følger med på barnas aktiviteter etter skoletid eller sørger for at en eldre slektning kommer seg rundt, gir posisjons varsling deg muligheten til å vite hvor alle er til enhver tid. Med en så viktig tjeneste kan du stole på at kun de beste vil gjøre det. Fram Web samarbeider med alle mobiloperatører i Norge for å gi omfattende dekning, slik at du alltid er orientert.
Adressevarsling
Adressevarsling er et viktig verktøy for å koordinere innsatsen til beredskapen. Ved å sende varsler til alle innbyggere, bedrifter og sårbare abonnenter som bor i et geografisk område, kan du sikre at alle er klar over situasjonen og vet hvordan de skal reagere. Adressevarsling er også en effektiv måte å sende «bli frisk»-meldinger til de samme mottakerne når en hendelse er over. Adressevarsling er enkel å sette opp og kan tilpasses for å passe dine spesifikke behov.
Hjemmelshavervarsling:
Som eiendomseier er det viktig å holde seg oppdatert på statusen til eiendommen din. Med Hjemmelshavervarsling kan du enkelt filtrere etter eiendomstype og motta meldinger i Grunnboken. Dette enkle og effektive systemet hjelper deg med å holde deg informert om endringer på eiendommen din, slik at du kan iverksette tiltak etter behov.
Scenariovarsling
Scenario Alert er et varslingssystem som bidrar til å sikre høy beredskap i kommunen. Med Scenariovarsling er meldingsteksten og mottakerlisten eller området i kartet forberedt på forhånd. Alt du trenger å gjøre er å trykke på "send"-knappen. Scenario Alert er spesielt godt egnet for evakueringssituasjoner, da det kan bidra til at alle i det berørte området får meldingen i tide. I tillegg kan Scenariovarsling også brukes til å varsle folk om andre nødsituasjoner, for eksempel branner, flom eller strømbrudd. Som et resultat er Scenariovarsling et viktig verktøy for å ivareta sikkerheten til kommunen.
Vaksinevarsel:
Vaksinasjonsmelding er en integrert kommunikasjonstjeneste som gjør det enkelt å sende vaksinevarsler og andre meldinger til innbyggerne. Vaksinasjonsmeldingstjenesten er integrert med det moderniserte folkeregisteret, som gjør det enkelt å lage aldersbestemte befolkningslister. Listen brukes til å sende meldinger inkludert ulike svaralternativer for vaksinasjon. Vaksinasjonsmelding er med på å sikre at alle har mulighet til å få vaksinen og bidra til å beskytte befolkningen. Ved å integrere vaksinasjonsmelding med Folkeregisteret, kan vi sørge for at ingen blir savnet og at alle har mulighet til å få vaksinen. Vaksinasjonsvarsel er en enkel og effektiv måte å bidra til å holde samfunnet vårt trygt.
Gruppevarsel:
Gruppevarsling via SMS er en effektiv måte å holde det kommunale beredskapsteamet organisert på. Ved å kunne sende SMS, e-post og talemeldinger til forhåndsdefinerte grupper, kan du enkelt tilkalle besetningsmedlemmer og holde dem oppdatert på den nyeste informasjonen. Dette er et flott verktøy for å holde teamet organisert og redusere responstiden i nødstilfeller. Gruppevarsling kan bidra til å redde liv og beskytte eiendom, så det er et viktig verktøy for ethvert kommunalt beredskapsteam. Takket være gruppevarsling kan du være trygg på at teamet ditt alltid er forberedt og klar til å svare.
Timevis varsel:
Timevarsler er den perfekte måten å sende timeavtaler til lisensinnehavere. Ikke mer å bekymre deg for om hver mottaker har mottatt avtalen sin eller ikke. Timevarsling sendes ut automatisk, noe som sikrer at alle som må varsles blir kontaktet i tide. Timevarsling er også perfekt for kommunale tjenester som krever individuelle avtaler med hver enkelt mottaker. På denne måten nås hver person som må kontaktes på en rettidig og effektiv måte. Det er ingen grunn til å bekymre seg for om alle er på samme side eller ikke. Timevarslinger gjør det enkelt å holde orden og holde alle informert.
Varsling 24 løser en rekke behov for varsling i Norge
Uttrekk fra Folkeregisteret for norsk kommune med ca. 23 000 innbyggere over 16 år.
(Mars 2021)
Bruksområde
Melding 24 er et allsidig produkt som har mange bruksområder, men det egner seg spesielt godt til bruk innenfor kommunal VA. Ikke bare bidrar det til å regulere trafikkflyten og holde folk trygge, men det kan også brukes til å gi informasjon om byens hendelser og nødsituasjoner. I tillegg er Notification 24 enkel å installere og vedlikeholde, noe som gjør det til et flott alternativ for travle byer. Etter hvert som flere og flere kommuner begynner å ta i bruk VA-systemer, vil varsling 24 sannsynligvis bli en vesentlig del av byens drift.
Hvorfor Varsling 24 er viktig for offentlige etater
Det er flere grunner til at det er så viktig for byer å ha tilgang til varsling 24. Noen av de viktigste inkluderer:
- Rask kommunikasjon: I en nødssituasjon teller hvert sekund. Notification 24 lar byer kommunisere raskt og effektivt med alle sine innbyggere, og gir dem informasjonen de trenger for å være trygge.
- Koordinering: Når en katastrofe inntreffer, er det viktig for byer å være i stand til å koordinere sin innsats med lokale førstehjelpere og medisinsk fagpersonell. Notification 24 bidrar til å gjøre dette mulig, slik at byer kan nå ut til de riktige menneskene til rett tid.
- Pålitelighet: Med Varsling 24 kan du være sikker på at budskapet ditt når frem. Systemet vårt har bevist at det er både pålitelig og effektivt, så du kan være trygg på at innbyggerne dine vil bli varslet raskt og nøyaktig.
Melding 24 gjøres for byer og kommuner. Det lar dem kommunisere raskt og effektivt med alle sine innbyggere, og gir dem informasjonen de trenger for å være trygge. I en nødsituasjon teller hvert sekund, og Varsling 24 hjelper byer med å kommunisere raskt og nøyaktig med befolkningen.
Noen av måtene varsling 24 kan brukes på i en praktisk setting inkluderer:
- Varsling om evakueringsordre: I tilfelle en naturkatastrofe er det viktig for byer å raskt kunne evakuere innbyggere. Notification 24 lar byer nå alle sine innbyggere med én melding, og sikrer at alle er klar over situasjonen og har informasjonen de trenger for å være trygge.
- Varsling om endring i planer: Noen ganger oppstår nødsituasjoner når vi minst venter dem. Notification 24 lar byer raskt varsle sine innbyggere om eventuelle endringer i planer, slik at de kan justere oppførselen sin deretter.
- Koordinering med førstehjelpspersonell: Når en katastrofe inntreffer, er det viktig for byer å kunne koordinere innsatsen med lokale førstehjelpere og medisinsk fagpersonell. Notification 24 bidrar til å gjøre dette mulig, slik at byer kan nå ut til de riktige menneskene til rett tid.
Melding 24 er et viktig verktøy for byer og kommuner. Den lar dem kommunisere raskt og effektivt med alle sine innbyggere, og gir dem informasjonen de trenger for å være trygge i nødssituasjoner.
Dette får du med varsel 24
1) Innbyggerservice
Varsling 24 er en ny type meldingssystem som gjør det enkelt og effektivt å sende tjenestemeldinger til beboerne. Den er laget for å kunne brukes ved endringer og feil i offentlige tjenester, som veistenging eller kokende vann. Systemet er enkelt å bruke og kan nås fra hvilken som helst datamaskin eller mobil enhet. I tillegg er den svært pålitelig og kan brukes til å sende meldinger til et stort antall mennesker i løpet av kort tid. Som et resultat er Notification 24 et viktig verktøy for enhver offentlig tjeneste som trenger å kommunisere med sine kunder.
2) Beredskap
Å være forberedt på en katastrofe eller nødsituasjon er avgjørende for å minimere risikoen for personskade eller skade på eiendom. Et viktig del ved beredskapen er å ha en plan for hvordan man raskt og effektivt kan varsle personer som kan bli berørt av katastrofen. Dette kan være spesielt utfordrende i større katastrofer der det kan være mange mennesker involvert. En måte å sikre at alle raskt kan varsles på er å utvikle et system for forhåndskartlegging. Dette innebærer å lage et kart over utsatte områder på forhånd, slik at når en katastrofe inntreffer, vil folk vite nøyaktig hvor de skal gå og hva de skal gjøre. Dette kan være en ekstremt effektiv måte å redde liv og redusere virkningen av en katastrofe.
3) CIM-brikke
CIM-integrasjonen lar offentlige etater og virksomheter bruke varslingssystemet til å håndtere og forberede kriser. Integrasjonen brukes av en rekke kommuner og virksomheter for å styre sin kriserespons. Melding 24 er et viktig verktøy for norske næringsliv og kommuner for å sikre at de er forberedt på en eventuell krise.
4) Beliggenhet
Å raskt kunne varsle alle mobiltelefoner i et geografisk område kan være forskjellen på liv og død. Med Location kan du gjøre nettopp det. På noen få minutter kan du sende et nødvarsel til alle mobiler innenfor et spesifisert område. Varslingen vil inneholde viktig informasjon som plasseringen av nærmeste krisesenter eller evakueringsvei. Og fordi Location er integrert med det nasjonale beredskapssystemet, kan du være trygg på at meldingen din når de som trenger det mest. I en nødssituasjon er tid avgjørende. Med Location kan du sørge for at alle i området raskt blir varslet og har informasjonen de trenger for å være trygge.
Vårt konkurransefortrinn
Personvern og informasjonssikkerhet er vår høyeste prioritet
Hos Fram Web er vi forpliktet til å beskytte sikkerheten og personvernet til våre kunders data. Vi jobber kontinuerlig for å sikre at tjenestene våre er sikre og at kundedata er beskyttet. Vi har implementert en rekke sikkerhetstiltak for å beskytte kundedata, inkludert kryptering, tofaktorautentisering og regelmessige sikkerhetsrevisjoner. I tillegg har vi et dedikert team med sikkerhetseksperter som overvåker systemene våre 24/7 for å identifisere potensielle trusler og sårbarheter. Vi tilbyr også en rekke verktøy og ressurser for å hjelpe kundene våre med å holde dataene sine trygge og sikre.
Les mer om vårt sikkerhetsarbeid >>
Kom i gang innen 2 timer
Hanne er alltid der for å hjelpe deg i gang med søknadene dine. Å signere en avtale og sette opp en konto er enkelt og tar bare noen få minutter. Etter to timer vil kontoen din være klar til bruk. Du vil få grundig opplæring i bruk av systemet slik at du blir trygg på å sende ut varsler. I etterkant følger vi deg opp med webinarer og nyhetsbrev etc. Trenger du hjelp vil vi strekke oss langt for å gi deg best mulig kundeservice. Hanne sørger for at alt går på skinner slik at du kan fokusere på det som er viktig – din bedrift.
Avtal en prat med oss i dag >>
Klar for å komme i gang?
Ved alarm 24 er vi stolte av å tilby en utmerket onboarding-opplevelse for våre kunder. Vårt profesjonelle team vil samarbeide med deg for å sikre at overgangen din til tjenesten vår er jevn og sømløs. Vi vil lede deg gjennom hele prosessen, fra å sette opp kontoen din til å velge de riktige funksjonene for dine behov.
Trinn 1. Registrering av konto og brukere
Trinn 2. Oppretting av digital avtale
Trinn 3. Søknader og delegering av rettigheter
Trinn 4. Trening på lag
Trinn 5. Veiledning via chat eller telefon
Trinn 6. Teknisk assistanse via e-post
Trinn 7. Nyhetsbrev og webinarer